Menu

Du sælger drømme
- ikke boliger

Koncept og identitet

 

Projektkonceptualisering / Konceptudvikling / Visuel Identitet / Kommunikativ Identitet / Kernefortælling

Selvfølgelig kan du kaste dig ud i salg af et boligprojekt uden særlige forberedelser. Op med et website og så kører vi. Problemet er, at du ikke er alene om buddet og faktum er, at det er boligdrømmen, du sælger, og ikke bare boligen - og der er stor forskel. Selv en ultimativ beliggenhed, topkvalitet i alle materialer, guddommelig udsigt, den perfekte planløsning og det optimale lysindfald skal præsenteres målgruppeorienteret, konceptualiseret og med en stærk og gennemgående visuel linje. Hvorfor? Fordi det er her du har sekunder til at overbevise. Vil jeg bo her eller ej? 

Kontakt os

Skriv en besked til os, så vender vi tilbage snarest muligt

"Vi har noget på Beddingen"

Jeg kan se ved første øjekast, om du mener det seriøst og har gjort dig umage - og det har du naturligvis. Det gør du ved at forholde dig til hvert eneste led i boligprojektering fra tegning til færdigt byggeri OG markedsføring. I mange tilfælde kan en enkelt kernesætning konceptualisere hele projektet. 'Vi har noget på Beddingen' er et godt eksempel på, hvordan scenen sættes og bruges som gennemgående kommunikationselement. Et koncept og en identitet er ikke noget, der bare falder ned fra himlen. Det kræver kendskab til målgruppeorienteret kommunikation, konceptudvikling og et stærkt grafisk øje for at virke i praksis - altså sælge boliger. 


Læs om vores arbejde på Beddingen 

Vigtigheden af en visuel identitet

En essentiel del af at gøre sig umage er ikke bare et stærkt koncept, men også en klar grafisk linje, et smukt og gerne kommunikativt logo, den lækre brochure, der er opsat professionelt og frem for alt synergi på alle platforme - det skal se ens ud over hele linjen. Hvorfor? Spørger du måske igen? Det er simpelt: Vi afkoder visuel kommunikation 60.000 gange hurtigere end tekster og vi bedømmer bogen på omslaget, så at sige.

Hvis vi præsenteres for salgsmateriale, der står knivskarpt, så smitter det af på produktet - i dette tilfælde boligen. Faktisk er førstehåndsindtrykket alfa omega, da vi bestemmer os for at se mere eller smutte på sølle 3 sekunder. Dermed ikke sagt, at indholdet, informationerne og fakta ikke er vigtigt, men det opfattes først i det vi kalder andet kommunikationsniveau - altså når vi er blevet overbevist om, at vi gerne vil se mere. Indtil da er det den visuelle identitet og naturligvis 3D-visualiseringerne, der gør al arbejdet for dig.

Koncept og ID til Svendborg

Et attraktivt, gennemtænkt og kvalitetsstærkt byggeri opføres i Svendborg. Intet ved dette projekt er tilfældigt eller standard. Heldigvis var ES Ejendomme bevidst om vigtigheden af et lige så gennemtænkt og lækkert salgsmateriale, og her fik vi æren af at konceptudvikle, designe logo og skabe én sammenhængende visuel identitet til hele projektet. Fra website, til brochurer, annoncer, 3D-visualiseringer, film og VR-oplevelser - Jessens Mole fik hele pakken.  

"Vi er meget tilfredse med marketingmaterialet og samarbejdet med Dimension Design. De forstår, at det er summen af enkeltdelene, der skaber den samlede fortælling om Jessen Mole – en fortælling der virkelig yder projektet retfærdighed"

 

Sten Klarskov fra ES Ejendomme

Kontakt Uffe Bengaard for mere information