Menu
Tilmeld nyhedsbrev
LUK

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Sådan får du mest ud af

de sociale medier

 

 

Sociale medier = information overload!

 

I dag ved vi godt, at vi mennesker bliver udsat for meget mere information, end vi kan tage stilling til. Faktisk menes det, at bare én søndagsudgave af The New York Times indeholder mere information end læsere i det 15. århundrede havde adgang til igennem hele deres liv!

Når vi logger ind på sociale medier, er vi allerede forberedt på den storm af information, der venter os. Og vi ved godt, at vi ikke kan bearbejde det hele. Derfor bruger vi forskellige metoder for at kunne håndtere al denne information - og den bedste metode er at ignorere det meste. Du kender måske til denne tendens, når du scroller gennem sociale medier og læser opdateringer fra nogle profiler, mens du springer andres over.

 

GoVisual

 

Så hvordan kan du så få folk til at lægge mærke til lige præcis dig? Go Visual! Visuelt indhold siger meget mere end ord, og billeder fanger øjet og skærer igennem larmen af informationer. Dog skal det være af god kvalitet eller pirre nysgerrigheden.

Men det stopper ikke her! Hvor vi husker 20% af det, vi læser, kan vi mennesker huske 80% af det, vi ser. Så begynd du bare at dele flot visuelt indhold, og så vil du opleve, at du bliver lagt mærke til og husket.

Men lad os hoppe fra viden til tal med et par cases...

Tirsbæk Bakker: 1,82 kr. per klik!

 

Tirsbæk Bakker er et område i Danmark, som tilbyder det bedste fra begge verdener: et liv i harmoni med naturen med alle byens muligheder lige i nærheden. Dette er altså et sted, du gerne vil bo! Men for at ville bo der, skal man vide, det eksisterer!

Tirsbæk Bakker brugte sponsorerede Facebook-opslag for at dele nyheden om deres smukke område og huse til leje. Med flotte billeder, en klart defineret målgruppe og fængende tekst lancerede Tirsbæk Bakker en Facebook-kampagne, der resulterede i 8.157 visninger og 274 klik til deres website.

Og det bedste af det? Det kostede dem kun 500 DKK, hvilket altså resulterer i en klikpris på 1,82 kr. Det er altså billigt! Specielt hvis man tager prisen på produktet i betragtning.

Primær takeaway: Hvis du har marketingmaterialer af høj kvalitet, kan Facebook få dig langt – billigt!

Beddingen: 65.000 visninger

 

Beddingen er én beboelsesejendom ud af mange, der ligger på havnefronten i Aalborg. Til deres marketingstrategi gik de et par skridt tilbage og identificerede deres USPer for at finde ud af, hvor de skiller sig ud fra de andre.

For at dele budskabet bruger Beddingen forskellige marketingaktiviteter. En af disse er en løbende aktivitet på Facebook, hvor hele kampagnen er forberedt og bliver delt over flere omgange for at beholde det engagement, folk har udvist for projektet.

Med 65.000 visninger på deres første video er det klart, at der er interesse for projektet, og at videoen underholder. Og når folk så kan lide hvad de ser, så liker de, kommenterer og deler, hvilket betyder at endnu flere mennesker ser videoen. Og hvis de kan lide hvad de ser, så liker, kommenterer og deler de, og sneboldeffekten fortsætter…

Primær takeaway: Producer spændende indhold og brug sneboldeffekten til egen vinding!

Hvordan får du succes på de sociale medier?

 

Kvalitet betyder alt! Hvis dit budskab er klart, interessant og flot at kigge på, vil du opnå mere. Folk vil være mere tilbøjelige til at lægge mærke til det, klikke på det, og måske endda engagere sig via likes, kommentarer eller delinger.

Så prioriter indhold der kan engagere din målgruppe! Den gode nyhed er, at denne viden er let at implementere – 3D er fleksibelt og ethvert billede kan blive udbygget med flere vinkler, en anden styling eller endda blive til en video!

Så lad kreativiteten blomstre når du skaber nyt indhold og dine følgere vil blive inspireret.

 

Siden sidst

 

Det går stærkt på kontoret, og der sker nye ting hele tiden. En af de helt store nyheder er, at vi er blevet gazeller igen i år. Vi elsker det vi laver, og en sådan anerkendelse af vores arbejde er vi overordentlig stolte af at modtage.

 

 

Kilder:

 

books.google.dk

forbes.com

marketingprofs.com